بسته ی کار فرهنگی

  • ۳۰۰

 

به حول و قوه الهی در این پست مجموعه ایی از آنچه مربوط به مقوله کار فرهنگی میشود را بارگزاری خواهیم کرد تا مبلغین ارجمند با سهولت بیشتری به محتوای مورد نظر خود دست پیدا کنند.

..:: پست کامل در ادامه مطلب ::.. 

 
چند کلیپ برای آگاهی اجمالیه با مقوله فرهنگ و کار فرهنگی :

تهاجم فرهنگی/کار فرهنگی در نگاه مقام معظم رهبری (2دقیقه)

کار فرهنگی از دید امام باقر (علیه السلام) - استاد رحیم پور ازغدی (2دقیقه)

 
بخشی از کتاب دغدغه های فرهنگی اثر مقام معظم رهبری:
 

باید برای انجام کار فرهنگی و دینی انگیزه خود را تقویت کنیم، انگیزه اهمیت بسیاری  در تاثیرگذاری  دارد و نباید در انگیزه ناخالصی ایجاد شود.یک انگیزه سالم برای فعالیت فرهنگی دینی انقلاب این است که انسان برای تقرب به خدا به این مرحله وارد شود و خودش را بدهکار و مسئول بداند.ما در مقابل ائمه، شهدا و مردم مظلوم منطقه تاریخ و امام زمان(عج) مسئول هستیم و بار مسئولیت باید بر دوش ما احساس شود.

برای فعالیت فرهنگی و انقلابی باید انگیزه قوی داشت. دلسوزی برای مومن فریضه است نه وظیفه. وقتی کاری وظیفه شود نمی‌توان آن را انجام نداد. برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی نیز آن کار باید به غریزه تبدیل شود در آن صورت نمی‌توان از آن گذشت.انسان باید معرفت به اهداف کار خودش و معرفت به راه رسیدن به اهداف داشته باشد اگر نداند چه کاری می‌خواهد انجام دهد با انگیزه مخلصانه هم نمی‌تواند کاری انجام دهد.

تفهیم هدف کار دشواری است، هدف امتحانات الهی برگزاری یک مسابقه است تا ببیند چه کسی بهترین عمل را انجام می‌دهد. برای انجام کار دینی باید فلسفه دین را متوجه شد اگر درست متوجه این موضوع نشویم نتیجه طوری می‌شود که قیام امام حسین (ع) را طوری دیگر نشان می‌دهیم. قرآن کریم ادبیاتی کامل متفاوت با ما که کار فرهنگی می‌کنیم دارد ما باید دین را بشناسیم و راه ترویج آن را پیدا کنیم.

 

دانلود کتاب دغدغه های فرهنگی اثر مقام معظم رهبری:

برای دانلود بر روی عکس فوق کلیک نمایید.

 

 
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی